A new dawn is upon us!

Yes my brethren, eller hur fan man nu ska stava det där.
Huvudsaken, och tillika poängen, med denna formulering är helt enkelt att jag har startat denna, min första seriösa privata, blogg.
Efter att ha fått råd av en viss blond ungdomsledare i en viss kyrka, en ungdomsledare som snart är 30 (:P), att jag borde blogga så tänkte jag att det var lika bra att starta.
Vem är då jag som spyr ur mig dessa självförhärligande plattityder gentemot det mesta?
Jo, jag är först av allt en person som gillar att använda långa, och inbland påhittade, ord för att verka ytterst bildad.
Inte för att jag är korkad i övrigt heller men det är lika bra att försöka låta lite extra kultiverad.
Utöver det så är jag 21 år ung/gammal/grön, tror jag.
Jag kallas som ni borde ha förstått för Bumbi. Nakendelen är dock något som är lite mer exklusivt och händer oftast på fest, eller efter utmaningar av div hårdrockare.
Jag bor någonstans söder om något annat, är jobbsökande efter att ha droppat av lärarstudier i början på terminen.
Nåt annat som kanske ger nån slags bild om vem jag är är det faktum att jag håller AIK högre än det mesta i denna värld.

Jag tänkte använda den blogg som ett slags "public forum" för att sprida mina tankar och beskriva hur livet kan te sig för en, just nu, arbetslös, kristen ung man i dagens samhälle.

En hel del personer kan bli nämnda i denna blogg varav jag nu tänkte presentera en av dem.

Min rocker: En rocker ut i fingerspetsarna, har känt honom i 3 eller 4 år, tror vi. Vi är lite som två styvsyskon i en dysfunktionell värld. Han gillar Maiden, snus och öl. Och han ser ut som ni tror att han gör. Jag skulle göra i stort sett allting för den snubben. Så tjejer, om ni gillar ett stort krulligt hår, bandtröjor, tighta jeans, boots och skinnjackor. Så är ni dels skumma och dels troligtvis sugna på en bit rocker. Hör av er så styr vi upp något.

Men mer om mig nu.
Min fritid brukar delas mellan ett par saker.
Kyrksaker: ungdomsverksamhet, scout, replokaler *bla bla bla*
Min rocker: tv-spel, alkohol och dumheter i en salig röra
Min dator: ett av mina viktigaste affärsverktyg, och givetvis en källa för underhållning.
Mina tv-spel: är väl lite nörd kan man säga
Fest: givetvis bjuds det på en hel del fest i mitt liv. Alla måste ha upplevt minst en sjömansfest innan man dör. Även Hellmanfester rekommenderas.

Och nu medans NY Undercover går på tv snett bakom mig så började jag tänka på analkrämer och hur man utformar reklamer för sådana.
Så det är dags att sova, inte för att jag behöver en analkräm utan för att jag ska upp tidigt på anställningsintervju imorgon.

Så ni läsare kan göra nåt annat nu. Jag återkommer.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Du har en blogg Martin!
Du länkar till skumtråkiga sidor btw. Du borde länka till oss istället ;D
Och vad är det för spännande arbetsintervju du ska iväg på?

2008-02-05 @ 09:37:15
URL: http://flickflocken.blogg.se
Postat av: Carro

Whot?? har du hoppas av lhs? how come?? du som skulle bli en toppen lärare ju..

//Carro hon som messar o ringer på fyllan;)

2008-02-06 @ 19:20:07
URL: http://misscarrolina.blogg.se
Postat av: Bumbi

Ellen, min blogg och mina länkar är bäst :P

Carro, jo, missade en del grejer förra terminen, orkar inte gnälla och smöra för nån kvinna så att hon kanske låter mig komplettera skiten. Lika bra att göra nåt annat och bestämma vad fan jag vill göra med mitt liv. :)

2008-02-06 @ 20:39:21
URL: http://nakenbumbi.blogg.se/
Postat av: Carro

Bumbi: låter som en toppen ide;) jag lider av samma problem men ist föratt hoppa av så går jag en termin extra, well vi har alla våra sätt att lösa problem på o jag tror att du passar alldeles perfekt till ditt nya jobb;)

2008-02-07 @ 16:13:06
URL: http://misscarrolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0