Arbetsintervjuer och Drottninggatan

Som vanligt så anger rubriken exakt vad det handlar om här.
Jag har idag, vid klockan 11-snåret, befunnit mig på en anställningsintervju för ett telemarketingföretag på Östermalm. Givetvis fick jag jobbet och börjar på måndag. Så jag kommer då jobba heltid med att störa folk och sälja saker till dem. Ett drömjobb helt enkelt.
När intervjun var överstökad så började min resa tillbaks till förorten.
Då denna arbetsplats var belägen vid Humlegården och jag aldrig har gått i Humlegården så var det lika bra att gå i Humlegården. Det var rätt grått, lite gräs och nån enstaka tant. Det levde inte upp till hypen alltså.
Men sen hamnade jag på buss 1 på väg mot Stora Essingen. Tanken var att jag skulle hoppa av på Kungsbron men jag blev uttråkad vid Hötorget och hoppade där istället. Så då var det lika bra att gå ett tag.
Så jag gick längs med Drottninggatan (ser ni relevansen i rubriken nu?) och hoppade in i intressanta butiker, Derby, Bengans och en bokaffär närmare bestämt.
När jag sen var på väg till Centralen efter att ha strosat färdigt en stund så såg jag någonting.
Det var en snubbe som stod på ett knä och skulle fota sin brud. Och jag skulle gå förbi precis när han skulle ta kortet. Så givetvis gjorde jag det internationella tecknet för "Jag är häftig för jag har finmotorik i fingrarna och kan be folk dra åt helvete på så sätt", så att det precis skulle komma med på bild.
Lite elakt kanske men hur många kan egentligen säga att de har ett finger med på ett polskt, ja de såg lite så ut, pars semesterbilder från Stockholm. Allt handlar om att sticka ut i mängden.

Och nu sitter jag och äter lite kräm, dricker lite Brämhults Blodapelsinjuice och tittar på Stockholmsnatt. En trevlig eftermiddag med andra ord.
"Du lägger första sparken, jag bangar inte". De är så häftiga eller nåt.


Dagens låt är: Navid Modiri - Hisingen Luktar Gräs. Jag vet dock fortfarande inte om han syftar på rökbart gräs eller vanligt gräs. Får maila honom och fråga

Kommentarer
Postat av: andreas

Intressanta dagar du har och en mkt fin blogg:P

2008-02-05 @ 17:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0