Jobb, HLR och UPS

Tror jag uppdaterade igår, inte säker.
Hur som helst, idag har det hänt en del grejer faktiskt.
Vid tvåtiden idag var jag inne på Söder och träffade VD'n för ett företag för en intervju. Intervjun gick bra och den danska chefen var jävligt trevlig.
Det bestämdes att jag ska infinna mig på deras kontor klockan 9 på torsdag iförd kostym, skjorta och slips för att vara med om ett säljarmöte med några säljare från företaget och VD'n för nåt företag i Sthlm.
Efter det ska det bli samtal med VD'n för stället jag hoppas få jobba på innan han och hans närmaste ska gå igenom min ansökan igen. Sen får jag se om jag får jobbet.
Det verkar som ett jävla roligt kneg faktiskt. Det faktum att man, enligt VD'n, kommer få en bra utbildning under tiden och bli VD för ett dotterbolag inom företaget efter tre år gör det bara så mycket skönare.
Det jobbiga är kostymen då jag ser ut som Göran Persson i kostym. Men vad fan, det får gå helt enkelt.

Nästa punkt i rubriken är HLR.
HLR, eller HjärtLungRäddning, som det kallas lärde jag mig tidigare ikväll under scout.
Rätt häftigt, min gympalärare från mellanstadiet var där då han är släkt med en av de andra ledarna. Eller egentligen tre av dem men skit samma.
Så jag satt på en liten matta med en massa av mina små scouter bredvid och tryckte och hånglade med en liten plastdocka. Jag fick sen ett certifikat som visar att jag är utbildad inom HLR. Jävligt mäktigt.

Den sista punkten är den som gjorde mig gladast!
Efter att ryssen för några veckor sen förstört mitt Xbox360 så ringde de idag från UPS och sa att den hade kommit hem från Tyskland! Oh joy! Så imorgon nån gång ska den levereras hem till mig, gratis givetvis, och sen blir det spela resten av dagen.
Är man nörd så är man

Kommentarer
Postat av: pet...

en gång nörd alltid nörd

2008-02-13 @ 15:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0